Sprawozdanie z wyjazdu na Łotwę

12.10.2019

W dniach 22-27.09.2019. odbyła się wycieczka do miejscowości Liepaja na Łotwie. Wyjazd zorganizowany był w ramach współrealizowanego przez placówkę projektu „Astronomy for the Blind and the Disabled” Erasmus +.
Wycieczka rozpoczęła sie o godz. 9.00 na Placu Wolności w Rybniku, skąd busem wyruszyliśmy na lotnisko w Katowicach. Stamtąd dwoma samolotami lini Lot Katowice- Warszawa, Warszawa- Ryga, dotarliśmy do Rygi. Następnie wynajętym busem przejechaliśmy z Rygi do Liepaji.

W następnych dniach uczestniczyliśmy w sesjach projektowych, gdzie w Society of the Blind zapoznawaliśmy się z aplikacją Aural i braliśmy udział w jej testowaniu. Po zakończonych sesjach zwiedzaliśmy pobliską plażę, schrony i pozostałości militarne.
Zwiedziliśmy zabytkowe więzienie Karosta, gdzie wzięliśmy udział w przedstawieniu z elementami angielskim oraz przepiękną Cerkiew Świętego Mikołaja.
Byliśmy także w miejscowości Irbene gdzie odwiedziliśmy radiostację – International Radio Astronomy Centre Ventsplis, oraz stare miasto Kuldiga. Byliśmy także w Centrum Poznawczo- Rehabilitacyjnym “Soul Relieve Garden”. Po zwiedzaniu centrum wróciliśmy do miasta Liepaja, gdzie z niewidomym przewodnikiem mogliśmy zwiedzić miasto i przepiękną salę koncertową. Zarówno Łotwa jak i wszystkie zwiedzone przez nas miejsca zrobiły na nas ogromne wrażenie.
27.09 o 8.30 autobusem wyruszyliśmy na lotnisko w Rydze, gdzie rozpoczęliśmy podróż powrotną do domu. Do Rybnika przyjechaliśmy o godz. 20.00 gdzie szczęśliwie zakończyliśmy wycieczkę.